در سالهای اخیر طی روند تکامل بازار گردشگری، تقاضا برای انواع گردشگری نیز رشد کرده است و نتیجه این تکامل، افزایش تمایل مردم به گردشگری با علائق ویژه و جستوجوی معنا، هویت و تجاربی ژرفتر در فعالیتهای گردشگری است.نمیتوان از این نکته غافل شد که سلایق افراد در عصر جدید در حال شخصیتر و خاصتر شدن است. با گسترش شبکههای اجتماعی و میل به نمایش این تفاوتها و خاص بودنهای افراد، میل و تقاضا برای گردشگری در سلایق خاص افزایش یافته است و در بسیاری از موارد منجر به نمایش عمومی جاذبه از سوی افراد میشود و این خود، یک عامل جدی و بزرگ برای توسعه انواع مختلف گردشگری و بالا رفتن تقاضا برای آن بوده است. باید بدانیم گردشگری هنری برای مکانها و مقصدها دارای منافعی است. استقبال از تولیدات هنری، با جلوگیری از فراموشی و به خاطره سپردن تولیدات هنری یک منطقه منجر میشود. با فروش بلیت و کسب مخارج بیشتری که معمولاً همه گردشگران فرهنگی دارند نیز میتوان درآمد بیشتری تولید کرد که به رونق آن منطقه کمک شایانی خواهد کرد. همچنین ازآنجاکه رویدادهای هنری عمدتاً در شب اجرا میشود، میتوان بر تعداد اقامتهای شبانه افزود که بهعنوان یک راهبرد باید مدنظر تور گردانان قرار گیرد و صدالبته برگزاری منظم برنامههای هنر در هر شهر سبب تکمیل برنامههای تورها میشود و از گلایه برخی گردشگران مبنی بر نداشتن برنامه در عصر و شب جلوگیری میکند.عرضهی یک تصویر شاداب هنری، از طریق به نمایش گذاشتن گالریهای عکاسی مرتبط با زیباییهای طبیعیتاریخی یک مقصد، تصویر ذهنی مقصد را بهبود میبخشد و آن را مکان جذابتری برای بازدید، زندگی و حتی کار مبدل میکند. علاوه بر این، اماکن هنری نقش بسیار مهمی در راهبردهای بازساخت هویتمنظر شهری ایفا میکنند. با وجود این، نباید فراموش کنیم که در این بخش مؤلفه اصلی هنرمندان و هنر آنهاست که گاهی این موضوع مسائلی را ایجاد میکند. افرادی که در حوزه هنر فعالیت میکنند اغلب دارای اولویتهایی متفاوت از بخش گردشگری هستند. علاوه بر این زمان طراحی اجراها و نمایشها نیز معمولاً ناکافی است که در این حالت امکان گنجاندن آنها در بستههای تعطیلاتی گردشگری هنری، میسر نخواهد بود؛ یا اطلاعرسانی کامل و بهموقع انجام نمیشود.و در آخر باید بدانیم هدف ما از گردشگری هنری با پتانسیل جذب سرمایه، علاوه بر افزایش میزان گردشگران و اقامت آنان، فعال کردن پتانسیل و استعدادهای اقتصادی عرصه هنر است تا از طریق معرفی و فروش آثار هنری و محصولات فرهنگی و هنری بتوان موجب کارآفرینی، اشتغالزایی و تقویت معاش هنرمندان شده و با ایجاد ارزشافزوده و رونق اقتصادی هنر، باعث افزایش انگیزه آنان برای ادامه فعالیت شود. برای توسعه گردشگری هنری یک هدف و اولویت مشترک و تفکری نیاز است تا منجر به برنامه و چشماندازی مشترک در بخش خصوصی و دولتی شود. مفاهیم و تعاریف مشترکی از گردشگری هنری باید تدوین و تبیین شود، ضمن اینکه پس از هدفگذاری و ارائه تعریف مشترک نیازمند برنامهریزی، تفاهم و انضباط فکری در مدیریت اجرایی گردشگری هنری هستیم تا کمتر گرفتار تغییر روندها و تصمیمگیریها شویم. ضرورت تعریف منابع جدید سرمایه گذاری در دوران اقتصاد مقاومتی
قانون کار قسمت اول
راهبرد انسان محور 1
گردشگری ,هنری ,یک ,افزایش ,توسعه ,هنر ,گردشگری هنری ,که در ,تقاضا برای ,علاوه بر ,به نمایش
درباره این سایت