در طول سالیان متمادی تجربه هتلداری در کشور، امروزه، سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند که تا چه اندازه مطالعه امکانسنجی ضروری است. در گذشته، هتلداران زیادی تصور میکردند که بدون انجام تحقیقات در زمینه احداث هتل، در این امر موفق خواهند بود و این کسب و کار همیشه پر رونق و پر سود است. اما با گذشت زمان وکسب تجربه توسط افراد مختلف در این زمینه مشخص شد که مطالعات بازار و امکانسنجی در این صنعت، بسیار مهم و حیاتی است. همانطور که از اسم آن پیداست، مطالعه امکانسنجی، طرح پیشنهادی هتل شما را بررسی میکند تا ببیند آیا مدلی پایدار و سودآور برای کسب و کار هست یا خیر. این مطالعات، با توجه به ظرفیت بازارهدف، موقعیت پروژه، هزینهها و منابع تامین مالی به سرمایهگذاران نشان میدهد که چگونه بازگشت سرمایه (ROI) آنها صورت میگیرد. بدین ترتیب، بدون انجام این مرحله از تحقیق، اتخاذ تصمیم چندان مناسب نخواهد بود.تجزیه و تحلیل موقعیت مکانی پروژهمطالعه سایتهای پیشنهاد شده برای هتل یا اقامتگاه به منظور پاسخ به چند سوال مهم برای موفقیت پروژه هتل، حیاتی است. چه چیزی باعث میشود که یک مکان، سایتی جذاب برای احداث هتل باشد؟ آیا نیروی کار در محل مورد نظر از حیث تعداد و کیفیت کافی است؟ چه هزینههایی برای منابع انسانی را میتوان انتظار داشت؟ آیا هتل به شبکه حمل و نقل عمومی متصل است؟ خطرات بالقوه و مزایای مربوط به منطقه محلی چیست؟محاسبه هزینههای کل سرمایه گذاری در طرح توجیهی هتلاین هزینه ها شامل هزینه های سرمایه گذاری و هزینه های عملیاتی هستند. هزینه های سرمایه گذاری به منظور احداث و راه اندازی هتل در نظر گرفته می شوند و هزینه های عملیاتی، به منظور نگهداری و بهره برداری از هتل در طول سال، صرف می شوند. باید از ابتدا مشخص شود که نسبت این هزینه ها به یکدیگر چگونه است. در منطقه ای که هزینه های خدمات رسانی و هتلداری در طول سال بالا باشد، از اساس سرمایه گذاری در این بخش سودده نخواهد بود و بهتر است سرمایه گذار از این جزییات مطلع باشد.بررسی عرضه و تقاضای هتل در محل مورد نظراین بررسی شامل تجزیه و تحلیل تمام هتلها در منطقه محلی و به طور عمده تحلیل رقبا است. به بیان ساده، در ابتدای امر می توان از سایت های گردشگری و برگزار کننده تورهای تفریحی، آمار تقاضای سفر به منطقه مورد نظر را بدست آورد. آگاهی از میزان عرضه و تقاضا برای استفاده از خدمات هتلینگ در محدوده مورد نظر، می تواند به تعیین سطح اشغال و برآورد نرخ های اقامت هر شب در هتل کمک کند و به عبارتی یکی از عناصر کلیدی در پایهریزی و امکانسنجی اقتصادی است.پایهریزی و پیشبینی منابع درآمدی هتلمنابع اصلی درآمد برای هتل، اقامت در اتاقها، سرو غذا و نوشیدنی و رویدادهایی مانند کنفرانسها و جلسات خواهد بود. با استفاده از پیشبینیهای سالانه برای نرخ اتاق و درصد اشغال، میتوانید میزان فروش را از منابع مختلف درآمد، از جمله خدمات اوقات فراغت و رویدادها پیشبینی کنید. ضرورت تعریف منابع جدید سرمایه گذاری در دوران اقتصاد مقاومتی
قانون کار قسمت اول
راهبرد انسان محور 1
هتل ,های ,هزینه ,سرمایه ,منابع ,گذاری ,هزینه های ,در این ,سرمایه گذاری ,در طول ,هتل در
درباره این سایت